Vecka 41

Som ni antagligen redan fattat så har jag och min älskade vän Johanna praoat på Jiges i Ånge hela veckan. Och vad är då Jiges undrar ni? Jo, det är en klädaffär som jag förresten rekommenderar stort. Grymt snygga kläder finns det där! :)

Måndag
Fick "jobba" utan Johanna de två första timmarna eftersom hon försov sig och missade bussen, men det gjorde inte mig så mycket. Jag sopade golvet, märkte lite blusar med prislappar, hängde upp kläder på galgar och hängde dom på olika klädhyllor osv. Höll på med sånt tills 11 då Johanna kom, så då tog hon över ett tag så jag fick lite rast. KVart över 11 gick vi på lunch och var ledig tills kvart över 12.
Sedan fick vi öppna massa kartonger med olika kläder i, samt skor. Sedan skulle vi märka skorna och ta fram en av varje storlek medans resten skulle ner på lagret. Sedan fick vi bära ner 29 kartonger med resväskor till nedervåningen, sjukt jobbigt! :)

Tisdag
Började med att packa upp alla kartonger med resväskor, sedan fick vi vika ihop kartongerna och bära ut dom till "soprummet" som låg efter en lååång korridor, med massa olika dörrar och det stank som satan där inne. Usch... :s
Aja, sedan kom mamma och hälsade på, så vi gick och åt lunch. Däremot fick Johanna gå ensam till Söderins och äta medans jag och mamma gick och åt pizza på centralstationen. EFter lunchen började vi arbeta igen, och då var det kläder, galgar och prislappar som gällde i ett par timmar. Slutade vid 15-tiden varje dag förresten.

Onsdag
Stannade hemma för jag mådde inte så bra, så Johanna den stackaren fick vara ensam den dagen. Men hon sa att hon mest gått runt och kollat läget där då, så ah, det gjorde inte så mycket :)<3

Torsdag
Ganska chill dag. Vek lite kläder, satte prislappar och märkte lite skor. Annars satt vi mest och pratade, jag och Johanna. Pratade gymnasium, nyårsfest, kompisar, skolan och mer därtill. Helt okej. Sedan bar vi kartonger i 5 minuter innan vi skulle sluta också.


Fredag
Stökade undan lite skyltdockor från ingångarna och märkte kläder nån timme. Efter lunchen märkte vi jackor och koftor, och bar några enstaka kartonger till soprummet. Sedan pratade jag och Johanna en stund om allt och inget. Sedan fick jag sluta strax efter 13-tiden för att hinna med Sundsvallsbussen till THR, som gick 13.20. Johanna fick stanna kvar till 15-tiden men antagligen var det väl mest bara att ta det lugnt för henne eller så, skulle jag tro.

Veckan var helt okej faktiskt. Personalen är jättetrevlig och det är ganska kul att "jobba" i klädaffär, även om jag är less på galgar och skor just nu, haha :pp
Men ah, tog bara 4 bilder under veckan, varav 3 från måndagen och 1 från tisdagen men dom lägger jag upp lite senare i dehär inlägget, typ ikväll eller nåt sånt (en av dom har ni redan sett men den lägger jag mer än gärna ut en gång till, så här nedanför ser ni den) :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?