Vad jag tycker om rökning!

Jag har faktiskt ingenting emot folk som röker. Dock är jag helt emot det dom håller på med! Jag hatar när folk röker, värst är det när jag upptäcker rökning på restauranger/caféer eller liknande ställen. Förstår inte varför det finns restauranger som tillåter rökning när det för det mesta brukar vara barnfamiljer på de flera ställen. Visst, ni tänker säkert att familjerna kan gå till någon annan restaurang eller så men om man bor i ett litet samhälle som inte har mer än kanske en enda restaurang eller ett café så är det väl ändå rätt onödigt att en familj med barn inte ska kunna visa sig där på grund av röken och lukten. Och hur hälsosamt är det att röka där man dessutom ska äta lunch/middag? Helt sjukt.
Och så är det ju så att de flesta av dagens ungdomar också röker. Alltså... varför?! Jag har sett barn som är kanske 10 år eller nåt sånt som röker. Det är så jävla sorgligt. Det är nästan som att ta sitt eget liv på sätt och vis. Rökning är jättefarligt och jag är emot det som sagt. Jag har massor av kompisar i skolan som röker dagligen och vissa som röker lite då och då. Det är plågsamt att behöva veta av det. Det värsta för mig när det gäller rökning är att de av mina vänner som röker oftast går ut tillsammans och röker och ibland bara måste jag följa med dom bara för att inte behöva gå runt ensam inuti skolhuset och känna mig övergiven. Och då är det rätt jobbigt att behöva stå där ute och andas in röken eller få det på kläderna så att alla andra tror att man själv har rökt fast jag inte gjort det. En annan jobbig och väldigt ledssam grej är att jag ibland blir sedd som så mesig för att vara icke-rökare så att folk tar ett bloss och blåser röken på mitt ansikte så jag nästan spyr... Inte kan jag göra nånting åt saken heller eftersom jag inte kan bestämma över mina vänner och jag helst inte vill gå ifrån "rök-klungan" när jag faktiskt föredrar att inte vara övergiven varje rast. Och jag tänker ju inte precis sluta vara kompis med dom för då har jag inte så många kvar att umgås med längre. Så ja... För att göra en lång historia kort: Jag är helt emot rökning och jag kommer aldrig falla för grupptrycket när det gäller tjuvrökning eller rökning överhuvudtaget, vilket jag känner mig väldigt fast och stolt för!
Och jag tycker att det är väldigt dumt gjort att röka. Risken att få cancer och dö är större än nånsin.




Postat av: Lotta

Du är absolut inte mesig som inte röker. Det är dom som röker som är mesiga.Det är tufft att avstå rökning. Det är bra att du står på dig Rebecka. Våga säga nej. Det tjänar man på i längden.Var dig själv bara. Kramis.=)

2012-03-23 @ 21:31:27
Postat av: vilma söderberg

Du har rätt.

2012-03-23 @ 21:32:02

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?