Melodifestivalen 2012, deltävling 1

För att tjuvlyssna på kvällens bidrag: klicka här!

Så här bra är låtarna i kvällens deltävling enligt mig (skala 1-10)
Sean Banan: 3,5
Kommentar: Lite smått pervers låt när man tänker efter på texten versen och en otroligt lam refräng utan variation.

Abalone Dots: 1
Kommentar: Helt enkelt värdelös!

The Moniker: 10 (stor favorit)
Kommentar: Så mycket bättre än fjolårets "Oh my god!". Blev förälskad i TM på nytt när jag hörde låten. Och This is just the beginning ;)

Afro-Dite: 4
Kommentar: Nja, gillade inte låten så mycket men den var väl lite okej. Däremot var 2003 års "Aqua Playa" mycket bättre än årets bidrag.

Dead By April: 3
Kommentar: Well, inte helt fel men ändå inte riktigt det man förväntat sig av bandet. DBA har varit ett av mina favoritband sen några år tillbaka men jag hade inte väntat mig något sånt här..

Marie Serneholt: 2
Kommentar: Wannabe Agnes! Dräkten hon bär ikväll (som ej var med på klippet dock) är på ett ungefär likadan som den Agnes hade i Mello 2009. Riktigt dåligt att kopiera. Sedan tyckte jag att låten påminner väldigt mycket om "The boy does nothing" (av Alesha Dixon) just på refrängen. Det märks inte så mycket men det var det första jag tänkte på iallafall.

Torsten Flinck (med flera): 1
Kommentar: Alltså.. va?! Det var inte ens en låt, det var ju bara en gubbe som stog och "sjöng" tonlöst till några osäkra musikanter enligt mig. Usch nej, dom går inte vidare ikväll kan jag lova.

Loreen: 1
Kommentar: Nej, inte bra. Inte riktigt Mello-anda precis. I början påminner den lite grann om "Wild Dances" (av Ruslana) från ESC för några år sedan, dansmässigt alltså. Och det skulle varit bättre om Loreen inte alltid ser så "förstörd ut" heller. My oppinion!





Postat av: Sara

Haha, bra sagt! :P

2012-02-08 @ 11:16:10
URL: http://sarasatmarah.blogg.se/
Postat av: Bamode

Jääätte fin blogg!!

Några planer för idag??

Pözz <3

2012-02-09 @ 08:11:45
URL: http://bamode.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?